22 Haziran 2009 Pazartesi

Elektrikli Asansörler

Makine dairesindeki tahrik motorunun kumanda panosundan aldığı komut vasıtasıyla harekete geçip, kabini istenilen yöne hareket ettirmesi yoluyla çalışır. Kabin, karşı ağırlıkla müşterek çalışır. Aralarındaki çelik halatın tahrik kasnağı ile sürtünmesinden kaynaklanan bir hareket vasıtasıyla yukarı aşağı hareket ederler. Kabin ve karşı ağırlık birbirleri ile yaklaşık eşit ağırlıktadırlar. Bu sebeple enerjiden tasarruf edilmiş olmaktadır. Bu tür tahrik makinelerine sürtünme tahrikli Asansör 'ler denir. Ayrıca Halat veya zincirin tahrik kasnağı üzerine sarılması ile çalışan asansörlerde mevcuttur. Bu şekilde çalışan Asansör 'lere de tamburlu Asansör 'ler denir.

Asansör 'ler taşıma kapasitesine göre türlere ayrılır. Konutlarda kullanılan asansörler; 100, 180, 240, 320, 400, 630, 1000 kğ olmak 7 türe ayrılır. Konut dışı yerlerde kullanılan Asansör 'ler; 630, 800, 1000, 1200, 1600 kğ olmak üzere 5 türe ayrılır. Sağlık tesislerinde kullanılan Asansör 'ler; 1600, 2000, 2500 kğ olmak üzere 3 türe ayrılır. Asansör 'ler hızlarına göre 0,63 m/sn, 1 m/sn, 1,6 m/sn, 2,5 m/sn ve 2,5 m/sn’ nin üzerindeki hızlar olmak üzere 5 çeşittir. Bunlara bağlı olarak Asansör 'lerin kabin, makine dairesi ve kuyu boşluğu ebatları da değişiklik arz etmektedir.Yine bunlara ek olarak Asansör 'ler hızlarına göre değişik güçte motor ve fren sistemi kullanmaktadır. Regülatör düzeneği Asansör halatlarının kopması durumunda devreye girip kabini frenleyen bir emniyet tertibatıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder